31 oktober 2011

Planering inför söndagens turnering & lansering av projektet

Styrelsemöte för kommittén för damfotboll på eftermiddagen. Vi diskuterade att U-17 har fått sin finansiering indragen av förbundet för att de "saknar pengar".. tror jag det! Så nu måste kommittén arbeta själva för att hitta sponsorer som kan sponsra U-17 landskamperna i fortsättningen. De jobbar i motvind, men de jobbar åtminstone!

Sedan planerade vi för söndagens turnering för att lansera Futebol dá forca. Kommittén står för vatten, pokal och domare samt inbjudningar. Jag står för kommentator och att denne pratar om projektets mål och även flygblad att dela ut om projektet. Jag ska också fixa mellanmål till spelarna. Sarita ska fixa tillträde till fotbollsplanen (Campo de Kapkap i Chamaculo), organisera de fyra lagen samt styra upp en stereoanläggning för musik och halvtidsprat. Jag ska försöka engagera WLSA och Unicef att medverka och prata mellan matcherna samt vid prisutdelningen. Jag känner inte att min portugisiska räcker till än så länge. Förhoppningsvis blir det ett bra event, med mycket folk och media så att projektet blir allmänt känt. Vi får se vad vi kan åstadkomma på en vecka!