5 oktober 2011

Live musik på Nucleo

På söndagkvällen gick jag bort till Nucleo de Arte där de hade live musik. Det var fullt med folk, och väldigt blandat med biståndsarbetare och mocambikaner i alla åldrar. Bandet var jättebra och spelade traditionell mocambikansk musik, det är riktigt bra drag och mycket trummor och saxofon och alla kunde sjunga med i låtarna. Både Vilar och João Paulo var där och jag pratade också med några av de andra konstnärerna som nu verkade ha accepterat min närvaro. En av dem heter Mulungolo (typ) vilket betyder vit på Changana, så vi skojade om att de kunde börja kalla mig det också. Jag träffade också den tyska tjejen som jag ska börja spela fotboll med.

Stämningen var riktigt härlig och folk dansade och sjöng med. Och det är inte lätt att låta bli att dras med i musiken! Det är olika band varje gång och jag kommer definitivt bli stammis där på fredagar och söndagar!