21 november 2011

Tack Peer Ågren & XPND AB!

Jag trodde inte det var sant när jag läste mailet från Peer Ågren på XPND AB. Så jag läste igen. Och igen. Och igen. Men det stod där svart på vitt: XPND AB donerar 25 000:- för att Zixaxa ska kunna åka till Lichinga för de nationella slutspelen! Jag trodde fortfarande inte att det var sant och gick gapande av häpnad in för att se på kontot. Och det var inte Peer som hade råkat få fel på nollorna, som jag trodde först, utan det var verklighet - Zixaxa har nu tillräckligt med pengar för att åka till Lichinga!

Jag hoppar fortfarande upp och ner av glädje och upphetsning - och kan inte vänta tills jag får berätta det för tjejerna! De kommer bli så otroligt glada! Och framförallt innebär detta att jag kan visa dem att det går att nå sina drömmar, att man kan övervinna hinder som man först trodde var oöverstigliga och att inte ge upp så lätt, vilka är ovärderliga egenskaper som tjejerna kommer ta med sig - inte bara till turneringen utan även vidare i övriga livet. Jag kan inte vänta tills jag får berätta för dem att vi faktiskt kommer iväg till turneringen, de kommer bli såå glada! Och just nu kan jag inte sluta le bara vid tanken!

Jag är otroligt rörd och tacksam. Vet inte hur jag ska kunna tacka tillräckligt för en sådan fantastisk hjälp. ETT STORT & VARMT TACK TILL PEER ÅGREN & XPND AB!