15 november 2011

Presentation för Rotary Club de Polana

I tisdags kväll var det dags för min presentation av projektet för Rotary Club de Polana. Jag hade haft fullt upp hela dagen och hann precis klart med att knåpa ihop power point-presentationen innan jag var tvungen att åka till mötet. Att öva blev det inte tal om, så när jag satt där på väg till presentationen skrattade jag nervöst åt vad jag hade gett mig in på.. hålla en halvtimmes power point-presentation utan att ha någon aning om vad nästa punkt på presentationen kommer vara eftersom jag inte har övat en enda gång - och då dessutom på ett språk jag inte riktigt pratar, portugisiska. Herregud.

Detta var det första mötet som komittén för damfotboll och Lurdes Mutola Foundation var med på, Leoneor från komittén och Sarita och Sandra från FLM. Syftet med presentationen var att få Rotary klubben att donera en bil, vilket är det som saknas i nuläget för att projektet ska kunna sättas igång. Presentationen gick som tur var bra och jag tyckte att jag fick med det mesta! Efteråt hade de en hel del frågor men jag tyckte att vi lyckades svara bra på dem, det var skönt att ha de andra med som kunde förklara vad jag ville när min portugisiska inte räckte till. Klubbens medlemmar och framförallt presidenten och f.d. presidenten var väldigt positiva till projektet men de behövde en budget och en tidsplan för projektet med program för alla aktiviteter för att kunna bidra ekonomiskt. Och de behövde den nu på en gång, för att kunna lägga fram projektet för sina ekonomiska bidragsgivare redan på torsdagen därpå. Så jag fick alltså en dag på mig att få fram all den information de behövde, bara att sätta igång på en gång!

De andra tre var jätteglada efter mötet och gratulerade mig till min nya bil, haha! Men det kändes bra och jag tror att de med stor sannolikhet faktiskt kommer bidra med en bil!