15 november 2011

Positivt från komittén för damfotboll

Möte med komittén för damfotboll måndagen efter lanseringen. De var alla väldigt nöjda och positiva till turneringen och bestämde raskt att vi inom två veckor ska ha en till. Så lördagen den 19 november är det dags igen - denna gång med tema HIV/AIDS. De problem som uppstod förra gången berodde till stor del på yttre faktorer, men nu kan vi förhoppningsvis minimera riskerna då vi är medvetna om dem. Den här gången blir turneringen på en lördag, det ska vara på Campo de Zixaxa som är lättare att nå, inbjudningar ska gå ut i god tid, annons i tidningen innan, ge ut info om turneringen på marknaden i närheten av planen och prata med de boende nära planen så att det kommer mycket människor. Temat för turneringen är HIV/AIDS och jag ska försöka få dit några organisationer som kan prata om sjukdomen och hur man förhindrar spridningen av den, samt försöka få ett företag att sponsra med gratis kondomer. Jag hoppas också på att CleanStar denna gång ställer upp med mellanmål till spelarna.

Och jag som hade trott att det skulle lugna ner sig lite efter lanseringen, nej full fart! Jag undrar vad "vi ska anordna" innebär, förhoppningsvis att vi faktiskt anordnar, och inte bara jag ...  

På vägen ut från FMF efter mötet stötte vi ihop med presidenten för förbundet. Claudette (vice-president för komittén) frågade honom varför han inte hade kommit på lanseringen varpå han svarar: aldrig i livet, varför skulle jag ha gjort det?! Det känns skönt att ha ett så uttalat stöd från förbundets ledning ... Men jag förstår honom, såna där kvinnor är ju inte så viktiga så man behöver ju inte ta dem på allvar! Tacka vet jag herrlandslaget, riktiga grabbar med tysk riktig coach - det är grejer det! Vänta du bara, herr President, jag ska göra livet riktigt jobbigt för dig!