1 oktober 2012

Stöd från Belgien till Zambezia & Sofala!

Hårt och sent arbete lönar sig! Efter att ha suttit mestadels nattetid för att få klart vår ansökan i tid lyckades jag få ihop ett budgetförslag (jag upptäcker nya formler varje gång jag använder Excel - det är rätt kul, men vill någon ge mig en crashcourse vore det kanske mer effektivt?) till Belgiens ambassad i Mocambique. 

De har varit väldigt stöttande och positivt inställda till projektet och deras ambassadör har även varit på plats och sett projektet personligen, och nu var det alltså dags att formalisera detta och faktiskt be dem stödja projektet kontinuerligt och aktivt. Budgetförslaget innebar täckta kostnader för Futebol dá forca i två provinser, Zambezia och Sofala. 

OCH DE GODKÄNDE FÖRSLAGET! 

Så nu har Futebol dá forca full ekonomisk backning i två provinser! Det känns helt fantastiskt! Och skönt att det nu börjar lossna bland sponsorerna.. Det går att komma otroligt långt på små medel, men för att komma exakt så långt som jag vill behöver jag bättre ekonomiska förutsättningar att röra mig med! Så ett stort tack till Belgiens ambassad i Mocambique och Belgiens skattebetalare som nu kommer betala för Futebol dá forca i två provinser!

(Man kan ju fråga sig var Sveriges ambassad och bistånd gömmer sig - jag vet inte, skicka gärna ett mail till Gunilla Carlsson eller Carl Bildt och fråga! Till Futebol dá forca kan det i alla fall inte gå, eftersom Sverige har lagt ner hjälp till attitydförändrande lokala initiativ som jobber med ungdomar, sport och kultur..)