29 oktober 2012

Hur min lägenhet blev logistikcentral...

I helgen har det varit full fart för Futebol dá força både i Moçambique och i Sverige! I Moçambique har det varit lansering av två fotbollsligor i Vilanculos och Maxixe där totalt 14 lag har medverkat - en fantastisk helg som det kommer mer om inom kort!

Här i Sverige har det också varit fantastiskt...jobbigt! Jag har nämligen gjort om min lägenhet till en logistikcentral och extraknäckt som chaufför, flyttgubbe, lagerarbetare och slavdrivare (min snälla kompis Maja Matteoni hjälpte mig under hela helgen). Jag har inventerat och sorterat och organiserat och packeterat och räknat och burit och hoppat hinderbana mellan fotbollströjor, bollar och lådor här hemma.

Tack vare Peer Ågren och hans pick up kunde jag hämta upp fotbollskläder och skor runt om i Stockholm.
Bilen var så full så att påsarna trillade ut när jag öppnade bakdörren....

Sen var det bara att börja sortera - 450 matchtröjor från F.C. Djursholm skulle sorteras...

...i laguppställningar

Sen var det fotbollar och träningströjor från Adidas, matchtröjor och kläder från Linköpings F.C., och tröjor, shorts, strumpor, skor och väskor från alla fantastiska människor som har skänkt sina gamla fotbollsgrejer som också skulle sorteras... 
...och packeteras i lätthanterliga paket.

Min bästa vän och medhjälpare för helgen Maja tar en välförtjänt vila i soffan efter en tröttsam helg...

Efter 2,5 dagar är vi nu klara! Futebol dá força har fått in massor av fotbollskläder, skor och fotbollar som i början på nästa vecka åker ner till Moçambique och där kommer glädja otroligt många tjejer på fotbollsplaner runt om i landet!

Och ni som ännu inte lämnat in era kläder och skor har fortfarande chansen att lämna in det till Sportsgear Sweden på Vinthundsvägen 159 i Sköndal. Sista chansen innan kl. 12.00 nu på onsdag 31/10! Och ni som tycker om hinderbanor är välkomna till mitt vardagsrum veckan ut!

Stort tack till Peer Ågren, F.C. Djursholm, Linköpings F.C., Susanna Huusko och Adidas Group Scandinavia, Jimmy Fougner och Sportsgear Sweden, Maja Matteoni och framförallt allt alla ni fantastiska människor som lämnat in era gamla grejer så att de kan fortsätta sprida glädje i Moçambique!