24 oktober 2012

Mot Vilanculos otippat nog med Läkarmissionen

Sarita och Higino är nu på väg till Maxixe och Vilanculos för att lansera Futebol dá forca-ligor i bägge städerna. I Vilanculos, där lanseringen sker på fredag, kommer tio lag spela - och idag visade det sig att dessa tio lag ingår i ett projekt som Läkarmissionen också stödjer! En vän till mig hörde av sig och frågade om projektet som Läkarmissionen stödjer, var mitt projekt. Jag läste om deras initiativ och trodde nästan själv att det var mitt projekt, så till slut var jag tvungen att ringa upp och fråga.

Läkarmissionen var väl medvetna om Futebol dá forca (DN-artikeln hänger på deras anslagstavla), och hade under månader tänkt höra av sig för att diskutera ett eventuellt samarbete (snacka om att inte komma till skott?) så det var ju tur att jag ringde upp på en gång! Så nu ska vi ta fram former för ett samarbete i Vilanculos där vi båda jobbar för samma sak med samma metoder - tillsammans kan man alltid nå längre än var och en för sig!