18 oktober 2012

Fantastisk bokföring

Tänk vad mycket roligare bokföringen blir när man kan komma fram till att enbart ni fantastiska läsare tillsammans har bidragit med över 192 000 kr till tjejerna i Mocambique!!!

Detta är alltså enbart era bidrag, och de sponsorer vi har haft/har i Mocambique räknas inte in. Jag blev tårögd där jag satt med miniräknaren böjd över excel-dokumenten (jag blir snitsigare och snitsigare på formlerna kan jag lova!) - NI ÄR FANTASTISKA!

Det första bidraget kom faktiskt in på min 20-års dag den 11 november 2011 och under det knappa år som har gått sedan dess är vi nästan uppe i 200 000 kr! Nu närmar sig min 21-års dag den 11 november 2012 - så varför inte satsa på att faktiskt nå 200 000 kr på årsdagen av Futebol dá forcas svenska konto!

Har ni inte möjlighet att bidra men skulle gärna vilja? Ge oss ett knapptryck istället! Genom att gilla vår ansökan till Weledastipendiet har vi en större chans att få de 20 000 kr som stipendiet innebär. 

För de 20 000 kr Weledastipendiet innebär kan 800 tjejer i 40 fotbollslag få fotbollar så att de faktiskt KAN spela fotboll - med din röst kommer vi närmre stipendiet, och tjejerna närmre fotbollar och med dem ett liv de själva väljer!

Det vore den bästa 21-års presenten i världen! Tillsammans har vi nått otroligt långt - fortsätt läs, fortsätt sprid Futebol dá forca vidare till alla ni känner, fortsätt engagera er och fortsätt vara fantastiska! 

STORT STORT TACK!