25 oktober 2012

Föreläsning för Fryshusets ledningsgrupp

Idag var jag och pratade för Fryshusets ledningsgrupp. Härlig grupp människor som alla arbetar med otroligt viktiga frågor på sina områden. Meningen var att jag skulle inspirera dem med min historia, men jag hade också en baktanke - jag vill ha med dem i ett svenskt Futebol dá forca. Fryshuset har en otrolig erfarenhet, kapacitet och vilja när det kommer till sociala frågor och ungdomar, alltså en perfekt samarbetspartner. Efter att jag pratat klart verkade det som att de tyckte något i den stilen om mig också, och det verkar se ljust ut för ett svenskt Futebol dá forca. Vad det mer konkret kommer innebära får vi se efter att vi diskuterat igenom det mer grundligt, men Futebol dá forca i sin nya tappning kommer närmare och närmare..

Nästa vecka blir det möten med bl.a. Djurgårdens IF och Kista SC. Den här veckan träffade jag också Linköpings FC, som jag sedan i somras redan samarbetar med. Det blir nog inte bara UEFA -13 som sätter fart på dam- och tjejfotboll i Sverige nästa år kan jag lova!

Samtidigt sätter Sarita och Higino fart på tjejfotbollen i Vilanculos - imorgon är det dags för lanseringen av vår Futebol dá forca-liga där. Hur det gick, både i text och bild, får ni veta imorgon!