26 november 2012

Hejdå Quelimane - Hej Beira

Efter en härlig avslutning på kursen i Quelimane åkte vi 05.00 imorse vidare mot Beira. Som tur var började det regna så det var inte så otroligt varmt som igår (42 grader), men sen fortsatte det regna hela dagen så vi var tvungna att sakta ner och kom därför inte fram till Beira förrän vid 17-tiden.

Ironiskt nog innebar det häftiga regnet att elnätet började krångla vilket i sin tur innebar inget rinnande vatten i staden. Så en härlig dusch kunde jag glömma, istället blev det kalldusch i hink som jag fick uppburen till rummet. Fast jag var tydligen alldeles för långsam med att använda den för redan efter tjugo min ville de ha tillbaka den för att andra ska kunde använda hinken.

En säng och en luftkonditionering finns i alla fall så jag kommer somna gott oavsett rinnande vatten ikväll!