18 maj 2012

Vi lyckas - sakta men säkert!

TACK ALLA FANTASTISKA LÄSARE!

Vi har nu lyckats betala första betalningen av bilen till projektet och mina mocambikiska kollegor och bilen är därmed våran att hämta i början på nästa vecka. Då blir det projektets loggor på bilen och texten "Sim, ela pode!", "Ja, hon kan!" med stor text på sidorna, sponsrat av ett mocambikiskt företag - nu ska vårt budskap spridas vid vartenda rödljus!

Tack för ert fantastiska stöd, som gör detta möjligt! Det mest fantastiska med detta är att mina mocambikiska kollegor tror mer och mer på vad de gör och att de kan lyckas. Jag säger att vi kommer lyckas hela tiden, och försöker peppa dem så mycket som möjligt, och jag har nu sagt det så många gånger så att de tror på mig - och framförallt tror på sig själva!

De nämner ofta hur fantastiskt det var när vi blev sponsrade förra året i december av XPND AB för att åka till Lichinga - det fick dem att tro att det var möjligt att nå sina mål, bara man jobbar hårt! Och det är exakt samma sak som ni gör nu i och med att vi lyckas med att ge mina kollegor de mest grundläggande förutsättningarna för att kunna jobba tidseffektivt och hålla uppe sin motivation.

Tyvärr saknas det fortfarande ca. 15 000 kr för sista betalningen och försäkringen. Jag behöver er alltså mer än någonsin nu! Särskilt här: Handelsbanken, kontonummer: 555 983 048, clearingnummer: 6151.

Jag kan ju skylla på att jag är för ung och inte har tillräckligt med erfarenhet för att inse att man verkligen inte borde köpa en bil utan att egentligen ha råd. Jag lever lite farligt, men jag måste tro på att det här lyckas - hur ska jag annars kunna övertala hela Mocambique att tjejer kan lyckas?! Tillsammans klarar vi det!