26 februari 2012

Rotary igen

I samband med att vi skickade ut sponsorbreven hörde vi av oss till Rotary Clube de Polana igen. De har inte hört av sig sedan de utlovade hjälp och inte svarat när jag försökt kontakta dem - men denna gång var det snabba puckar och vi blev inbjudna för att presentera projektet igen redan samma kväll. 

Projektet har ju vuxit en hel del sedan vi var där sist och det tog emot utvecklingen väldigt positivt. De har redan lagt till projektet i sin portfolio av projekt som de stödjer, men har i nuläget inte resurser att använda för att ge oss det vi behöver. De kommer dock börja nästa vecka med att söka sponsorer och samla in pengar via olika evenemang som då kommer gå till projektet!

Innan vi påbörjade presentationen, presenterade vi oss själva och jag tvingade Sandra och Sarita att presentera sig som projektkoordinatörer. De vände och vred på sig, de har ju inte skrivit på något kontrakt och det är ju inte officiellt och det fanns ingen hejd på svepskäl för att de skulle slippa. Jag stod på mig och båda två mumlade fram att de jobbade som koordinatörer för projektet. De är inte vana vid att ha en titel, och framförallt inte att självsäkert stå på sig och föra sig i kretsar med folk som "är något". Men sakta men säkert ser jag hur de blir säkrare och säkrare, och båda två strålade ikapp med mig efter mötet när vi fått bekräftat att Rotaryklubben verkligen vill hjälpa till!