26 februari 2012

CFM och bättre självförtroende

Första företagen börjar höra av sig efter att ha mottagit våra sponsorbrev och först ut var CFM, Mocambiques SJ. Den här gången bad jag Sandra hålla i presentationen, med inslag av mig och Sarita - och hon gjorde det riktigt bra. Och båda två presenterade sig stolt och sjävsäkert som projektkoordenatör! Jag körde till mötet, och det tycker att det är jättekul när jag skämtar om att jag är deras chaufför. Självförtroendet växer och växer och det är fantastiskt att se - dessa kvinnor har potential att gå långt!

CFM var väldigt intresserade och bad oss att skicka budgeten på en gång - så vi får se var det leder.

Efter mötet åkte vi för att kolla på Saschas U17-landslag som spelade mot deras bayerska motsvarighet. Där träffade vi herr Sidat, ordförande för fotbollsförbundet, och jag stegade raskt fram och hälsade glatt (han var inte lika glad) med Sandra och Sarita i släptåg, så att han var tvungen att hälsa på dem också. När vi sen stod där och kollade på matchen (1-1), viskade jag till dem: "Nu ni, tjejer, nu är det vi och Sidat - vi är på gång!" och de log stort till svar. Och nu är vi verkligen på gång - det här kommer bli något stort!