2 februari 2012

Full fart framåt

Efter två veckors hårt arbete kommer vi snart att lansera en ny hemsida för Football for Worldwide Unity. De senaste två veckorna har varit slitsamma med många sena nätters arbete. Jag har sysslat med sådana roliga saker som årsplanering och budget planering, och har därför inte uppdaterat bloggen - men jag kan lova att ni inte missar så mycket trevlig läsning om jag besparar er de roliga INSS-avgifterna, estimerade bensinkostnader eller olika kostnader för traktamenten. Nu börjar det administrativa slitet lida mot sitt slut och jag ska spendera helgen med lite arbete ute på fotbollsplan!

Imorgon fredag bär det av till Magude, norr om Maputo in i landet, där jag ska besöka en flickskola för flickor som inte har ekonomiskt stöd hemifrån för att gå i skolan och därför får gå och bo på skolan gratis. Skolan är ett projekt av Lurdes Mutola Foundation, min partner för Futebol dá forca. Jag ska dit för att överlämna skolmaterial sponsrat av Maria Andrén-Sandberg via hennes insamling från privatpersoner och Svenska Kyrkan. Jag ska också passa på och hålla i en fotbollsträning för de 38 tjejerna som går på skolan, som jag har hört älskar fotboll - det blir kul!

På lördag bär det av till Albasine för andra omgången av Festa de Futebol, som vi organiserade i december för ca 80 barn. En heldag med fotboll där vi också integrerar olika teman som barnen får lära sig om, t. ex. hygien. Jag ska hålla i en workshop om motivation, drömmar och kreativitet - så den ska jag snickra ihop nu!