21 september 2011

Samarbete med Gabriel Seidel

Jag sprang på en gammal kompis, Gabriel Seidel, som jag inte sett på länge. Vi pratade glatt på och jag nämnde mina planer på fotbollslaget - och fick ett väldigt positivt gensvar! Det visade sig nämligen att Gabriel, som är tränare för F15 i Tyresö FF, sedan länge tänkt tanken att åka iväg och volontärarbeta - med just fotboll. Han visade stort intresse och vi började prata om att samarbeta. Eftersom jag bara varit tränare i fyra år för yngre tjejer, kändes det spontant jättebra att kunna få hjälp av en mer erfaren och fotbollsmässigt mer kunnig person. Gabriel har varit tränare för tjejer länge och dessutom gått utbildningar både hos Stockholms Fotbollsförbund och på Gymnastik- och Idrottshögskolan, GIH.

Vi träffades senare över en lunch och diskuterade hans eventuella medverkan med positivt resultat. Gabriel kommer med sina kunskaper hjälpa till som bollplank och sedan när projektet är igång förhoppningsvis komma ner som gäst-tränare och hålla utbildningar med andra tränare (som jag förhoppningsvis kan engagera på plats).

Det känns jättekul att få jobba med Gabriel och jag tror att samarbetet kan ge mycket!