22 juni 2012

Middag med Junior Chamber International Sweden

Igår fick jag äntligen träffa JCI - Junior Chamber International Swedens TOYP-grupp som den 4 maj i år gav mig utmärkelsen Outstanding Young Person i kategorin Etiskt ledarskap! Alla var inte på plats, men Fredrik Söderlund, Torbjörn Gustavsson och Laila Atmane var ett peppat och intresserat gäng som bjöd på en trevlig och inspirerande middag. Jag kommer under året förhoppningsvis jobba mycket med dem för att kunna komma ut och föreläsa i hela Sverige. Jag vill komma ut och prata om projektet så mycket som möjligt, dels för att jag behöver få publicitet ur ren marknadsföringssynpunkt för att få in sponsorer så att projektet kan utvecklas och fortsätta men även till stor del för att jag med projektet även vill sprida ett budskap i Sverige:

Det spelar ingen roll om du är ung, om du är tjej eller om du inte har några medel - tror du på dig själv och det du gör kommer du lyckas! Jag har kommit väldigt långt på kort tid utan några egentliga medel, men med en stor vilja att förändra något till det bättre. Och på vilja kommer man långt!

Och det tycker jag att alla bör veta - speciellt unga svenska tjejer! Så i samarbete med JCI Sweden kommer jag som TOYP-vinnare 2012 kunna åka ut i Sverige och prata om just detta. Tack Fredrik, Torbjörn, Laila och JCI/TOYP!

Det var väldigt motiverande att träffa andra engagerade människor och jag gick från middagen med tusen idéer i anteckningsblocket och huvudet och ett diplom i väskan.