1 juni 2012

Det bär av till Stockholm, Sverige

Jag avslutade den här tiden i Maputo på samma sätt som jag började - träning med mina tjejer från Zixaxa. Det var ett sorgligt avsked, men de lovade att fortsätta träna bra tills jag kommer nästa vända i november. Vi kom överens om att de skulle vinna allt tills dess så att vi åker direkt till slutspelen, precis som förra året!

Arbetsfördelning och lokala strukturer är organiserade och Futebol dá forca fortsätter med Sarita och Sandra (från lokala Lurdes Mutola Foundation) på plats - och med mig och Football for Worldwide Unity från Sverige. Våra 26 tränare fortsätter sitt fantastiska jobb med alla tjejer - över 540 stycken! - och går allt som det ska kan vi fortsätta ta Futebol dá forca till Mocambiques övriga provinser inom kort.

Från och med måndag 4/6 är jag tillbaka i Stockholm. Jag kommer gärna och pratar om mina erfarenheter och projektet på din skola, fotbollsklubb eller organisation! Maila en förfrågan på cecilia@ffwu.org, så ses vi snart!