10 september 2012

TEDxLund

Den 14 november kommer jag hålla ett alldelles eget TED-talk för TEDxLund med temat "the opportunities of tomorrow". Jag kommer prata om vad alla vi enskilda människor faktiskt kan göra för att förbättra det samhälle vi bor i - hållbar utveckling handlar inte enbart om ett miljövänligt förhållningssätt utan även om en hållbar personlig utveckling för människor, för individer. Det är vad mitt projekt handlar om, och att mitt projekt fungerar bevisar att det går att förändra framtidsutsikter till det bättre, även om du bara är en liten, ensam människa. Kan du dessutom engagera andra, kan du gå otroligt långt. Tillsammans är vi starkare!

Att få vara med på TED är en dröm som nu går i upplevelse för mig! Jag är så glad! DET ÄR HUR HÄFTIGT SOM HELST! Jag vet inte hur många TED-föreläsningar jag har sett, och nu ska jag själv stå där och prata med övriga talare som bl.a. Maria Wetterstrand. Och ingenjörer, akademiker, direktörer m.fl. ska lyssna på lilla mig. Och som de ska lyssna - vänta bara!

Kom till Edison Park på Emdalavägen 14, kl. 17.30 den 14/9 eller håll utkik efter min alldelles egna TED-video som kommer efter eventet (såå coolt, jag dör!).