15 juli 2012

Beat the Stars!

Igår gick "Beat the Stars" av stapeln i samband med tennisturneringen MercedesCup i Stuttgart, Tyskland. 16 lag gjorde upp om biljetter till en Real Madrid match (hotell+flyg inkl.), VIP-biljetter till en VfB Stuttgart match och VIP-biljetter till finalen i MercedesCup. Detta kunde de vinna i vår fotbollstennisturnering, där de med 10 euro var i anmälningsavgift direkt gav sitt stöd till Football for Worldwide Unity - 320 euro blev det totalt!

Det blev en hård kamp om fotbollen på tennisbanan, med blandade regler från tennis och fotboll. På tredje plats kom "FC Holzburg" som vann över "Hot Shots" och därmed kammade hem VIP-biljetter till finalen i MercedesCup. Finalen blev otroligt hård kamp mellan "Dr. Med Denrasen" och "Wolfsbrüder", där "Dr. Med Denrasen" till slut vann och fick välförtjänta biljetter till en Real Madrid match, med flygresa till Spanien och hotell inkluderat. "Wolfsbrüder" var dock inte ledsna över sina VIP-biljetter till en VfB Stuttgart match.

Amatörspelarna skulle även möta internationella idrottsstjärnor i turneringen, därav namnet "Beat the Stars", men tyvärr avbokade VfB Stuttgart spelarna Hansi Müller och Roland Mall samt spelarna från Eintracht Frankfurt pga det dåliga vädret... Tennisstjärnorna Goran Ivanosevic och Thomas Muster kunde inte heller vara med då de hade fullt upp att spela mot varandra i sin egen tennismatch i MercedesCup, som hade blivit uppskjuten från dagen innan pga regn.. (tacka vet jag fotboll, där kommer ingen till skada av lite regn..) Men tennislegenden Henri Leconte kom som överenskommet och spelade med mig mot det vinnande laget "Dr. Med Denrasen", där de än en gång bevisade att de hade vunnit välförtjänt. De vann överlägset över mig och Henri Leconte trots att domaren för dagen, vår FFWU Ambassadör Nadine Angerer (Kapten i tyska damlandslaget och flerfaldig världsmästare), såg mellan fingrarna vid några av våra regelövertramp.

Jag och tennislegenden Henri Leconte försöker oss på fotbollstennis

Nadine Angerer, som nyligen skrev på som Ambassadör för FFWU, är väldigt engagerad och går in för att hjälpa oss att hitta sponsorer till 100%. Det var första gången jag träffade henne, och det var ett väldigt bra första möte. Hon törstade efter mer kunskap om Futebol dá forca och vill väldigt gärna åka med mig nästa gång jag åker dit i slutet av året! Hon är en väldigt jordnära människa och tycker inte så väldigt mycket om alla fina middagar och "ett glas vin" hon måste ställa upp på för att få prata om Futebol dá forca och FFWU med olika bankdirektörer och liknande, men gör det gärna för att hjälpa till! Nadine har spelat ett år i Djurgården och även om hon bara kunde tre meningar på svenska, var det ett skönt avbrott i tyskan som jag kämpar på med. Tänk att det ska vara så svårt.. einz, zwei, drei...

Nadine Angerers manager Sascha Fabian, jag, Nadine Angerer och FFWU:s marknadsföringschef Alex Stöhr
 tog en liten paus när solen kikade fram och kollade på tennisen